სკანდალი - „თელასი“ მთლიანად რუსული „ინტერ რაოს“ ხელში აღმოჩნდა?!

გართობა
მოირგე სტილი დაასვენე თვალი
  • პატარა მოზრდილი საშუალო დიდი უდიდესი
  • ჩვეულებრივი ჰელვეტიკა ჰეგოე გეორგია ტაიმსი

საეჭვო ფინანსური ტრანზაქციის ფარული დეტალები _ ვინ არის და რა აკავშირებს ბეჟუაშვილებთან ბიზნესმენ ხვიჩა მაქაცარიას, რომელიც ამიერიდან, თბილისს მხოლოდ გაზით კი არა, დენითაც მოამარაგებს

სს ,,თელასის’‘ 24.5%-იანი წილი, რომელსაც საპარტნიორო ფონდი ფლობდა, გაიყიდა. სახელმწიფო საკუთრებაში არსებული წილი, რომელსაც აქამდე ფონდი განკარგავდა, საჯარო აუქციონზე კომპანია ,,ბესტ ენერჯი გრუპმა’‘ 32 400 000 ლარად შეიძინა. მედიაში გავრცელებული ინფორმაციით, აუქციონში მხოლოდ ეს კომპანია მონაწილეობდა, საჯარო აუქციონის საწყისი ფასი კი 10 500 000 აშშ დოლარი იყო. ,,ბესტ ენერჯი გრუპის’‘ 100%-იან წილს ბიზნესმენი ხვიჩა მაქაცარია ფლობს. საჯარო რეესტრის მონაცემებით, კომპანია 2018 წლის 2 აგვისტოს დაფუძნდა. ,,თელასის’‘ აქციების საკონტროლო პაკეტს ანუ 75.11%-ს ნიდერლანდების სამეფოში რეგისტრირებული კომპანია შილკ ღოად HOLDINGS B.V ფლობს, რომლის დამფუძნებელი რუსული ,,ინტერ რაოა’‘. მართალია, სახელმწიფო საკუთრებაში არსებული წილი გაიყიდა, მაგრამ ,,თელასის’‘ 24.5%-იანი წილი ისევ საქართველოში დარჩაო, _ ასე დაასათაურა ამ ტრანზაქციის ამსახველი ამბავი მედიის თითქმის ყველა საშუალებამ, თუმცა ეს მედლის მხოლოდ ერთი მხარეა. სინამდვილეში, წლების განმავლობაში, სახელმწიფო საკუთრებაში არსებული სტრატეგიულად მნიშვნელოვანი ენერგოობიექტის 24.5%-იანი წილიც რუსული ენერგოგიგანტის, ,,ინტერ რაოს’‘ საკუთრებაში აღმოჩნდა, ოღონდ ხვიჩა მაქაცარიას ,,ბესტ ენერჯი გრუპის’‘ სახელით!

 

ტრანზაქციის ფარული დეტალები 

საჯარო რეესტრის მონაცემებზე დაყრდნობით, ბიზნესმენ ხვიჩა მაქაცარიას ,,ბესტ ენერჯი გრუპის’‘ პარტნიორი კომპანიაა შპს ,,სილქ როუდ გრუპ ბ.ვ.’‘, რომლის 100%-იან წილსაც თვითონვე ფლობს. ,,ვერსია’‘ არაფერს ამტკიცებს, უბრალოდ, საჯარო რეესტრის ოფიციალურ მონაცემებზე დაყრდნობით, ვვარაუდობთ, რომ საქართველოში დაფუძნებულ ,,სილქ როუდ გრუპ ბ.ვ.’‘-სა და ,,ინტერ რაოს’‘ საკუთრებაში არსებულ, ნიდერლანდების სამეფოში რეგისტრირებულ შილკ ღოად HOLDINGS B.V-ს შორის პირდაპირი თუ არა, მინიმუმ, ირიბი კავშირი არსებობს! 

თავდაპირველად, ,,თელასი’‘ შევარდნაძის პრეზიდენტობის დროს, 1998 წელს გაიყიდა, რომლის 75%-იანი წილი ამერიკულმა კომპანია AES (ეი ი ეს)-მა შეიძინა. მოგვიანებით, სააკაშვილის პრეზიდენტობის დროს, ამერიკული კომპანია, რუსულმა ,,ინტერ რაომ’‘ ჩაანაცვლა. ამერიკელებისა და რუსების მმართველობის დროსაც კი, ,,თელასის’‘ აქციათა 24%-ზე ცოტა მეტი ანუ 24.5% სახელმწიფოს საკუთრებაში რჩებოდა, მაგრამ ახლა, საპარტნიორო ფონდის გადაწყვეტილებით, ,,თელასი’‘ მთლიანად ,,ინტერ რაოს’‘ ხელში აღმოჩნდა! 

დიახ, მედლის ერთ მხარესაა სააკაშვილის კარის ბიზნესმენი, ხვიჩა მაქაცარია თავისი ,,ბესტ ენერჯი გრუპის’‘ სახელით, რომელიც საჯარო რეესტრის მონაცემებზე დაყრდნობით, ირიბად, რუსულ ,,ინტერ რაოს’‘ წარმოადგენს, ხოლო ამავე მედლის მეორე მხარეს კი, გაგიკვირდებათ და, სააკაშვილთან დაახლოებული, მილიარდერი დავით ბეჟუაშვილის ინტერესიც ჩანს, თუმცა ბოლომდე ობიექტური რომ ვიყო, ამ კონკრეტულ ტრანზაქციაში, უშუალოდ ბეჟუაშვილი არ ჩანს, მაგრამ 2014 წლიდან მოყოლებული, დღემდე, პირადად მე, ,,ვერსიაში’‘ არაერთი ექსკლუზიური სტატია გამოვაქვეყნე, რომელიც ენერგეტიკაში ბეჟუაშვილის დაუფარავ ინტერესს ეხებოდა. 

სწორედ, ,,ვერსიის’‘ სტატიებსა და ჩემს ხელთ არსებულ ინფორმაციებზე დაყრდნობით, თავს უფლებას მივცემ, ამ ტრანზაქციაშიც ბეჟუაშვილის ნაკვალევი მოვძებნო. ვიმეორებ: არაფერს ვამტკიცებ, მხოლოდ ვვარაუდობ და საფუძვლიან ეჭვს გამოვთქვამ, მით უმეტეს, ამგვარი ეჭვის საფუძველს ხვიჩა მაქაცარიასა და დავით ბეჟუაშვილის უკვე არსებული პარტნიორობა მაძლევს, იგივე ,,ყაზტრანსგაზთბილისში’‘, მაგრამ ამაზე ოდნავ მოგვიანებით, მანამდე კი, მოდით, თვალი ბეჟუაშვილის ენერგოინტერესს გადავავლოთ. 

ბეჟუაშვილების ინტერესი ენერგეტიკაში 

ესაა 2016 წელს, ,,ვერსიაში’‘ გამოქვეყნებული, ჩემი ერთ-ერთი სტატიის ქვესათაური, სადაც ვწერდი, რომ ენერგეტიკაში ძმებ გელა და დავით ბეჟუაშვილების ინტერესს თითქმის 18-წლიანი ისტორია აქვს და ეს ინტერესი ირიბად, ,,თელასის’‘ პრივატიზებას უკავშირდება. დიახ, არ მოგესმათ და ახლავე აგიხსნით, რატომ: 

2014 წელს, ,,ვერსიამ’‘ მორიგი ჟურნალისტური მოკვლევა ჩაატარა. ჩვენი გამოძიების ფარგლებში, დავადგინეთ, რატომ და რა მიზეზით ითიშება ელექტროენერგია თბილისის ცენტრალურ უბნებში. ხშირ შემთხვევაში, ამის გამო, პასუხს ,,თელასს’‘ ვთხოვთ, როგორც ელექტროენერგიის გამანაწილებელ კომპანიას, მაგრამ ,,ვერსიამ’‘ დაადგინა, რომ თბილისში არსებული სატრანსფორმატორო ჯიხურების 46% კერძო კომპანიების საკუთრებაშია! 

,,ვერსია’‘ სს ,,თელასის’‘ პრივატიზების დეტალებით დაინტერესდა და გაარკვია, რომ თავის დროზე, როდესაც სახელმწიფომ ტენდერი გამოაცხადა და ,,თელასის’‘ პრივატიზება განახორციელა, კომპანია თბილისის გამანაწილებელი ქსელის _ თბოელექტროცენტრალის ანუ ,,თეცის’‘ გარეშე გაიყიდა!  

1998 წელს, ,,თელასის’‘ პრივატიზების პროცესში, ამერიკული ,,ეი ი ეს’‘-ის გარდა, საფრანგეთის სახელმწიფო ენერგოკომპანია ,,ე დე ეფი’‘-ც მონაწილეობდა. მანამდე, საქართველოში ამ დონის პრივატიზება არ ჩატარებულა, სადაც მსოფლიოს ორი გიგანტი კომპანია ,,თელასის’‘ აქციების 75%-ის შეძენას გეგმავდა, რადგან აქციების 25% სახელმწიფოს საკუთრებაში იყო. 

ტენდერში ამერიკულმა ,,ეი ი ეს’‘-მა გაიმარჯვა და ,,თელასის’‘ აქციების 75% შეიძინა. კომპანიის მაშინდელმა გენერალურმა დირექტორმა, მაიკლ სქოულმა საქართველოს ხელისუფლებას ოფიციალურად არაერთხელ მიმართა, რომ თბილისის გამანაწილებელი ქსელიც გადაეცათ მართვაში, მაგრამ უშედეგოდ. 

ჟურნალისტური მოკვლევის ფარგლებში, ,,ვერსიამ’‘ კონფიდენციალური და კარგად ინფორმირებული წყაროსგან შეიტყო, რომ თბილისის გამანაწილებელი ქსელის, ,,თეცის’‘ პრივატიზება სახელმწიფომ 2000 წელს დაიწყო. უზარმაზარი ტერიტორია _ 10 300 კვ.მ. მიწის ნაკვეთით, ორი მაღალი ძაბვის ტრანსფორმატორითა და 28 გამანაწილებელი ფიდერით, პარლამენტის წევრსა და ბიზნესმენ დავით ბეჟუაშვილს 125 000 აშშ დოლარად (სამოთახიანი ბინის ფასი იმ პერიოდში, თბილისის ცენტრალურ უბანში, _ ავტ.) მიჰყიდა, რაც სრული ნონსენსი იყო! წყაროს ინფორმაციით, ,,თეცის’‘ ყოველწლიური შემოსავალი 100 000 ლარს სცილდება, რადგან ,,თელასი’‘ მას ელექტროენერგიის გატარების ტარიფს უხდის. აქედან გამომდინარე, ყოვლად დაუშვებელი იყო, რომ ეს ობიექტი ბეჟუაშვილს ხელში ჩალის ფასად, მხოლოდ 125 000 აშშ დოლარად ჩაეგდო. 

რატომ გაყიდა სახელმწიფომ ,,თეცი’‘ 125 000 აშშ დოლარად ან მაინცდამაინც დავით ბეჟუაშვილს რატომ მიჰყიდა? 

,,ვერსიის’‘ წყაროს ინფორმაციით, ,,თეცის’‘ ტერიტორიაზე არსებული ელექტროენერგიის ქვესადგური ანუ მაღალი ძაბვის ორი ტრანსფორმატორი და 28-ფიდერიანი გამანაწილებელი ქსელი შემოსავლის წყარო იყო. ცხადია, შემოსავლის ეს წყარო ხელისუფლებასთან კარგად დაახლოებული ბიზნესმენის, ამ შემთხვევაში, დავით ბეჟუაშვილის ხელში უნდა მოხვედრილიყო. წყარო გვიამბობს, რომ ჩალის ფასად შეძენილი უზარმაზარი ქონება, ბეჟუაშვილს ფულის გასათეთრებლადაც სჭირდებოდა. რეალურად, ასეც მოხდა, რადგან 2000 წელს, 125 000 აშშ დოლარად ნაყიდი ,,თეცი’‘, მოგვიანებით, ბეჟუაშვილმა საერთაშორისო კომპანია ,,იტერას’‘, დაახლოებით, 1 000 000 აშშ დოლარად მიჰყიდა! 

ნაციონალი ძმების ენერგორეინკარნაცია 

2014 წელს, ასევე, ექსკლუზიურად, კონფიდენციალურ წყაროზე დაყრდნობით, ,,ვერსიამ’‘ გაარკვია, რომ რუსეთიდან საქართველოს გავლით, თურქეთის რესპუბლიკაში ელექტროენერგიის ტრანზიტს, პარლამენტარ დავით ბეჟუაშვილის კუთვნილი კომპანია განახორციელებდა! ,,საქართველოს საერთაშორისო ენერგეტიკული კორპორაცია’‘, რომელსაც დავით და გელა ბეჟუაშვილების კუთვნილი კომპანია ,,საქართველოს ინდუსტრიული ჯგუფის’‘ კომერციული დირექტორი, ზურაბ გოზალიშვილი ხელმძღვანელობდა, თურქეთს 300 მეგავატი სიმძლავრის ელექტროენერგიას აწვდიდა. 

,,ინტერ რაომ’‘ საქართველოს ელექტროსისტემისთვის ელექტროენერგიის მიწოდება 2014 წლიდან დაიწყო, რაც თურქეთში ტრანსპორტირებისთვის იყო განკუთვნილი. ამგვარი ტრანზიტი მას შემდეგ გახდა შესაძლებელი, რაც საქართველო-თურქეთს შორის, ბორჩხა-ახალციხის ურთიერთდამაკავშირებელი, 400-კილოვოლტიანი ელექტროგადამცემი ხაზი ამოქმედდა. ,,ვერსიის’‘ წყაროს ინფორმაციით, საქართველოდან ამ ტრანზიტში, დავით ბეჟუაშვილის კუთვნილი კომპანია მონაწილეობდა. 

იმის გამო, რომ ეს, პრაქტიკულად, ელექტროენერგიის რეექსპორტია, ტენდერი ვერ ჩატარდებოდა. წყარო გვიამბობს, რომ 2014 წლის 26 ნოემბერს, ,,საქართველოს სახელმწიფო ელექტროსისტემის’‘ მიერ გამოცხადებულ აუქციონზე, გამარჯვებულად ,,საქართველოს საერთაშორისო ენერგეტიკული კორპორაცია’‘ _ სსეკ გამოცხადდა, რომლის აღმასრულებელი დირექტორი, ზურაბ გოზალიშვილი იყო. 

მოკლედ, დავით ბეჟუაშვილმა ჯერ კიდევ 2014 წლიდან დაიწყო რუსული დენის თურქეთში ტრანზიტი საქართველოს გავლით, თუმცა მხოლოდ ამას არ დასჯერდა და 2016 წელს, ისევ რუსული ,,ინტერ რაოსგან’‘, ყბადაღებული მე-9 და მე-10 ენერგობლოკები ანუ ,,მტკვარი-ენერგეტიკაც’‘ შეიძინა, რომლის დადგმული სიმძლავრე 300 მეგავატია! 

სხვათა შორის, კონფიდენციალურ წყაროზე დაყრდნობით, ,,ვერსიამ’‘ ისიც გაარკვია, რომ დავით ბეჟუაშვილი ერთადერთი ადამიანია საქართველოში, რომელიც სომხეთში ელექტროენერგიის ექსპორტს ახორციელებს, სანაცვლოდ კი, სომხეთიდან რუსული გაზი შემოაქვს! 

ჯერ კიდევ 2016 წელს, ,,ვერსიამ’‘ წყაროზე დაყრდნობით შეიტყო, რომ ,,ყაზტრანსგაზთბილისის’‘ შეძენა, რომელიც ოფიციალურად, გაკოტრების რეჟიმში მუშაობდა, სააკაშვილთან დაახლოებული ბიზნესმენების ორ კლანს _ შარანგიებსა (ხვიჩა მაქაცარია) და ბეჟუაშვილებს სურდათ, რაც მოგვიანებით დადასტურდა და კიდევ უფრო მოგვიანებით, უფრო ზუსტად, სამი წლის შემდეგ ანუ 2019 წლის ზაფხულში, ორივე კლანის გამარჯვებით დასრულდა. ოღონდ, 2016 წელს, ,,ვერსიაში’‘ გამოქვეყნებული სტატიიდან ერთ პასაჟს შემოგთავაზებთ: 

,,ახლა ირკვევა, რომ ,,თბილგაზი’‘ (იგულისხმება ,,ყაზტრანსგაზთბილისი’‘, _ ავტ.), რომელიც თავის დროზე, ბეჟუაშვილმა, მისი კუთვნილი ,,საქგაზის’‘ საშუალებით გააკოტრა, ისევ ხელში უნდა ჩაიგდოს! ფაქტია, რომ ბეჟუაშვილს რუსეთის სახელმწიფო კომპანია ,,ინტერ რაოსთან’‘ კარგი ურთიერთობა აქვს, რადგან 2014 წელს, ჯერ ამ კომპანიის ელექტროენერგიის ტრანზიტის სქემაში ჩაჯდა და რუსულ დენს თურქეთში ჰყიდის საქართველოს გავლით, ახლა ,,მტკვარი-ენერგეტიკაც’‘ შეიძინა, გარდაბნის თბოელექტროსადგურს ხომ ისედაც ფლობს და თუ ყაზახებისგან ,,ყაზტრანსგაზთბილისსაც’‘ ბეჟუაშვილი იყიდის, დესერტად, ,,თელასიც’‘ ლანგრით ხომ არ მიგვერთმია, რომლის აქციათა 75% ,,ინტერ რაოს’‘ საკუთრებაშია?!’‘ 

ცხადია, ამ ბოლო წინადადების ემოციურ ტონზე ახლა უკვე მეღიმება, მაგრამ ფაქტი ჯიუტია _ ოთხი წლისწინანდელი, თუნდაც ბრაზმორეული და ნიშნის მოგებით გამოთქმული პროგნოზ-ვარაუდი გამართლდა. 

მაქაცარია-ბეჟუაშვილის ,,თბილისი ენერჯი’‘ 

2019 წლის თებერვალში, ,,ვერსიაში’‘ ვწერდი, რომ ,,ყაზტრანსგაზთბილისში’‘, ექსპრეზიდენტ სააკაშვილთან დაახლოებული ორი ბიზნესკლანის _ ხვიჩა მაქაცარიასა (შარანგიების კლანი) და ბეჟუაშვილების ინტერესი იკვეთებოდა. ეს არ იყო წყაროებზე დაფუძნებული ინფორმაცია ან ყვითელი ჭორი, რადგან ამ ამბავს საჯარო რეესტრის ოფიციალურ ვებგვერდზე მივაკვლიე. 2018 წლის მდგომარეობით, შპს ,,ყაზტრანსგაზთბილისის’‘ გენერალური დირექტორი მამუკა კობახიძე (იმავდროულად, თბილისის სატრანსპორტო კომპანიასაც ხელმძღვანელობდა), სპეციალური მმართველი კი გიგლა თამაზაშვილი იყო. კომპანიის 100%- იანი წილი ოფშორში, კერძოდ, მარშალის კუნძულებზე რეგისტრირებულ შპს ,,ვოლთბეის’‘ ეკუთვნოდა. ცხადია, ოფშორში რეგისტრირებული კომპანიის შესახებ ვერაფერს შევიტყობდი, რადგან კანონით, აუცილებელი საჭიროების შემთხვევაში, ასეთი უფლება მხოლოდ შინაგან საქმეთა სამინისტროს ან პროკურატურას აქვს. იმ შემთხვევაში, თუ გამოძიების ინტერესებიდან გამომდინარე, შსს ან პროკურატურა საჭიროდ ჩათვლის, რომ ამა თუ იმ კომპანიის შესახებ, რომელიც ოფშორშია რეგისტრირებული, დეტალური ინფორმაცია მიიღოს, შესაბამის ოფშორულ ზონას მიმართავს და დოკუმენტაციას გამოითხოვს

,,მართალია, მარშალის კუნძულებზე რეგისტრირებული შპს ,,ვოლთბეი’‘ ბევრს არაფერს გვეუბნება, მაგრამ სამაგიეროდ, საჯარო რეესტრში, ოფიციალურადაა რეგისტრირებული შპს ,,ვოლტბეი’‘. ყველაზე საინტერესო ამბავიც სწორედ აქედან იწყება. 2018 წლის 9 აგვისტოს, საჯარო რეესტრში, შპს ,,ვოლტბეი’‘ დარეგისტრირდა, რომლის დირექტორია საბერძნეთის მოქალაქე, მიხეილ მავრომატისი. ის ამავე კომპანიაში 50%-იან წილს ფლობს, ხოლო მეორე 50% _ ხვიჩა მაქაცარიას ეკუთვნის. საჯარო რეესტრის 2018 წლის 25 დეკემბრის მონაცემებით, შპს ,,ვოლტბეის’‘ უკვე ორი გენერალური დირექტორი ჰყავს _ დავით ბეჟუაშვილი და ხვიჩა მაქაცარია. კომპანიის 50%-იანი წილი ისევ მიხეილ მავრომატისს, ხოლო მეორე 50% _ ხვიჩა მაქაცარიას ეკუთვნის. სწორედ საჯარო რეესტრის ამ დოკუმენტებზე დაყრდნობითა და ,,ვერსიის’‘ ინფორმაციით, რომელიც შესაძლოა, უტყუარი ჭეშმარიტება არაა, ,,ყაზტრანსგაზთბილისის’‘ 100%-იანი წილის მფლობელი შპს ,,ვოლთბეი’‘ და რეესტრში მითითებული ,,ვოლტბეი’‘ ერთი და იგივეა. შესაბამისად, ,,ყაზტრანსგაზთბილისს’‘ ხვიჩა მაქაცარია და დავით ბეჟუაშვილი მართავენ’‘. 

რაც შეეხება ხვიჩა მაქაცარიასა და შარანგიების ინტერესებს, მათ შესახებ ,,ვერსიაში’‘ არაერთი სტატია გამოქვეყნდა. სააკაშვილის პრეზიდენტობის დროს, როდესაც თბილისს გიგი უგულავა ხელმძღვანელობდა და ,,ყვითელი სამარშრუტო ტაქსების’‘ ტენდერი გამოაცხადა, გაიმარჯვა კომპანიამ, რომელიც რესტორნების ქსელის _ ,,ჯი ემ ჯი გრუპი’‘ მფლობელებს ეკუთვნოდა. სწორედ ეს იყო შარანგიებისა და მაქაცარიას ბიზნესი. სხვათა შორის, ,,მარშუტკების’‘ ტენდერში გამარჯვებული კომპანიაც იგივე მისამართზე იყო რეგისტრირებული, რომელზეც ამ ქსელში შემავალი ერთ-ერთი რესტორანი _ ,,შემოხედე, გენაცვალე’‘, თუმცა ,,ყვითელი მარშუტკების’‘ შემდეგ, ძმებმა შარანგიებმა და ხვიჩა მაქაცარიამ ხელში ,,კავკასუს ონლაინი’‘ ჩაიგდეს... 

,,ყაზტრანსგაზთბილისის’‘ ,,ახალი’‘ მმართველი, 2019 წლის აგვისტოში გამოჩნდა. შარშან, აგვისტოში, ,,ყაზტრანსგაზთბილისის’‘ 100%-იანი წილი ოფშორში, კერძოდ, მარშალის კუნძულებზე რეგისტრირებულმა შპს ,,ვოლთბეიმ’‘ შეიძინა, ,,თბილისი ენერჯის’‘ გენერალური დირექტორად კი მამუკა კობახიძე დაინიშნა, რომელიც მანამდე, თბილისის სატრანსპორტო კომპანიას ხელმძღვანელობდა... 

ოფიციალურ მონაცემებზე დაყრდნობით, მილიარდერი ბეჟუაშვილის კომპანია ,,საქართველოს ინდუსტრიული ჯგუფი’‘ დაინტერესებულია, როგორც ენერგეტიკით, ასევე, ბუნებრივი რესურსების მოპოვება-დამუშავებით, საშენ მასალათა წარმოებით, ლოგისტიკური მომსახურებით, დეველოპმენტით, მედიაბიზნესით, საავტომობილო და ნავთობის ბიზნესითაც კი, ვინაიდან ამ ჯგუფში შედის, როგორც „საქართველოს საერთაშორისო ენერგეტიკული კორპორაცია“, ასევე, „მტკვარი ენერჯი“ და „ნეოგაზი“. უფრო კონკრეტულად, ბეჟუაშვილების კუთვნილი ჰოლდინგი _ ,,საქართველოს ინდუსტრიული ჯგუფი’‘ ათამდე თბო და ჰიდროელექტროსადგურს აერთიანებს, რომელთა ჯამური სიმძლავრე 345 მეგავატია. 

ამავე ჯგუფში შედის „საქნახშირი“, რომელიც ტყიბულის ნახშირის მაღაროებს ამუშავებს. 

ბეჟუაშვილების კუთვნილი ჰოლდინგი, კომპანია „ინტერტრანსის“ საშუალებით, საქართველოს რკინიგზით შემოსული კონტეინერების განბაჟების პროცესსაც აკონტროლებს. სხვათა შორის, ,,ქუთაისის ავტომექანიკური ქარხანა’‘, სს ,,ქართული ლუდის კომპანია’‘ და უძრავი ქონების კომპანია ,,ტიფლის სითიც’‘ ,,საქართველოს ინდუსტრიული ჯგუფის’‘ შვილობილი კომპანიებია. 

ბეჟუაშვილები სერიოზულ წილს ფლობენ საქართველოს ცემენტის, კირის, ღორღის, მშენებლობის, უძრავი ქონების, ტურიზმისა და ალკოჰოლური სასმელების ბაზრებზე. ბეჟუაშვილების კომპანია „გლობალტრანსმა“, ასეულობით მილიონი ლარის ოდენობის სახელმწიფო ტენდერი მოიგო. 

2008 და 2012 წლებში, ერთიანი ნაციონალური მოძ